student-gf25eca855_1920 (1)
Kategorie:

Jak założyć agencję marketingu cyfrowego.

Avatar
Opublikowane przez Anna

Wzrost popularności Internetu, smartfonów i innych urządzeń podłączonych do Internetu sprawił, że marketing cyfrowy znalazł się na pierwszym planie jako główny element marketingu biznesowego. Badania wykazały, że spędzamy w Internecie od 5 do 8 godzin dziennie. Stwarza to szansę firmom na spotkanie z klientami tam, gdzie spędzają prawie ⅓ swojego dnia.

Firmy rozumieją, że muszą promować się online. Jednak często sami nie są w stanie w pełni wykorzystać możliwości. Nie wszystkie firmy mają zasoby, aby obsłużyć cały marketing we własnym zakresie. Firmy, które nie mają własnych zasobów, mogą zatrudnić agencję marketingu cyfrowego z kompleksową wiedzą we wszystkich dziedzinach marketingu cyfrowego lub wiedzą specjalistyczną w określonych niszach, do których chcą dotrzeć. 

W tym miejscu pojawiają się agencje marketingu cyfrowego.

Agencja marketingu cyfrowego dociera do klientów online za pośrednictwem stron internetowych, blogów, mediów społecznościowych, poczty elektronicznej i telewizji. Agencja marketingowa Wrocław może pomóc firmom w budowaniu bazy klientów oraz zwiększaniu sprzedaży i lojalności wobec marki.

Niektóre nisze, które mieszczą się pod parasolem marketingu cyfrowego, obejmują SEO, media społecznościowe, reklamy płatne za kliknięcie, marketing e-mailowy, marketing wideo, marketing wpływowy, marketing treści i projektowanie stron internetowych.

Jakie są rodzaje agencji marketingu cyfrowego?

Jedną z największych zalet prowadzenia agencji marketingu cyfrowego jest to, że zasadniczo masz 100% swobody robienia tego, co chcesz. Możesz pracować z dowolnym typem klienta, oferować dowolne usługi, pobierać opłaty od klientów według własnego uznania i pracować tak często, jak chcesz.

To powiedziawszy, istnieją pewne rodzaje agencji, które są bardziej popularne niż inne ze względu na ich rentowność i popyt.

Oto najpopularniejsze typy agencji marketingu cyfrowego:

  • Pełna obsługa: agencje cyfrowe oferujące pełen zakres usług mogą obsłużyć wszystkie lub większość potrzeb klientów. Będą mieli zespół projektantów, twórców, analityków i outsourcing  programistów zajmujących się wszystkim, od tworzenia stron internetowych, zarządzania mediami społecznościowymi i kampaniami reklamowymi.
  • Single-Channel: Jednokanałowe agencje to specjaliści obsługujący jeden określony obszar marketingu cyfrowego. Skoncentrowanie się na jednym kanale marketingowym pozwala tym agencjom dostarczać swoim klientom jedyne w swoim rodzaju wyniki i zdominować kanał marketingowy.
  • Wielokanałowość: Agencje wielokanałowe dzielą się na agencje oferujące pełen zakres usług i agencje jednokanałowe. Agencje te pasują do kilku uzupełniających się kanałów marketingowych. Na przykład SEO i projektowanie stron internetowych lub zarządzanie mediami społecznościowymi i reklamy w mediach społecznościowych. Dobrym przykładem są strony internetowe Wrocław.

Czy agencja marketingu cyfrowego to dobry biznes na start?

Pandemia zmusiła niemal każdy biznes do dostosowania swoich strategii biznesowych. Jedną z tych adaptacji był sposób, w jaki reklamują się potencjalnym klientom. Więcej osób niż kiedykolwiek spędza czas w domu i korzysta z urządzeń podłączonych do Internetu. Nie wydaje się też, aby miało się to zmienić po wyjściu z pandemii.

Wynik?

Więcej potencjalnych klientów korzystających ze strategii marketingu cyfrowego.

Jeśli chcesz wykorzystać falę marketingu cyfrowego, dobrym pomysłem jest założenie agencji marketingu cyfrowego.

Jeśli odniosłeś sukces jako niezależny marketingowiec lub jesteś doświadczonym marketerem, logicznym następnym krokiem może być założenie agencji marketingowej.

Zaletą prowadzenia firmy reklamowej online jest oczywiście praca dla siebie. Możliwe staje się również zdobywanie większych klientów, którzy płacą więcej, zwiększając Twój potencjał dochodowy przez dach. Jednak odpowiedni wzrost przychodów oznacza większe ryzyko i ruchome elementy.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem lub masz trochę mniejsze doświadczenie, radzimy zadać sobie kilka pytań, zanim rzucisz się na łeb w łeb w świat agencji. Te pytania pomogą zdjąć różowe okulary i zrozumieć, jak wygląda prowadzenie skutecznej agencji marketingu cyfrowego.

Krótka odpowiedź brzmi: „tak”, agencja marketingu cyfrowego to wciąż doskonały biznes na początek.

Ale mimo to zadaj sobie te pytania.

1. Czy jest zapotrzebowanie na Twoje usługi?

Załóżmy, że twoje pragnienie założenia agencji marketingu cyfrowego wynika częściowo z twoich postrzeganych kotletów marketingowych. Jeśli naprawdę masz taką możliwość lub wierzysz, że możesz się czegoś nauczyć, następne pytanie brzmi:…

„Czy inne agencje wykonują pracę, którą chcę wykonać?”

Ponadto możesz zapytać: „czy inne firmy szukają kogoś lub agencji, która robi to, co robię?”

Kontynuuj, jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na drugie pytanie.

Najlepszym sposobem ustalenia, czy jest zapotrzebowanie na Twoją usługę, jest dotarcie do potencjalnych klientów.

2. Czy potrafisz generować wyniki?

Jeśli masz doświadczenie w pracy jako marketer, powinieneś w jakimś stopniu znać odpowiedź na to pytanie. To jeden z powodów, dla których rozpoczęcie pracy jako freelancer lub znalezienie pracy w marketingu cyfrowym jest fantastyczne.

Praca w marketingu pozwala na:

  • Zdobądź doświadczenie w marketingu cyfrowym
  • Dowiedz się, w jakich niszach lub usługach jesteś dobry
  • Zbuduj sobie reputację i portfolio

Bycie producentem wyników odróżnia cię od wielu agencji, które szczerze mówiąc niewiele robią dla swoich klientów i nie używają narzędzi takich jak Semrush do śledzenia wyników.

Mając nawet podstawowe umiejętności sprzedażowe, możesz rozwinąć agencję, jeśli wiesz, jak uzyskać wyniki w obecnym klimacie marketingowym.

3. Czy potrafisz zbudować zespół?

Z definicji różnicą między freelancingiem a prowadzeniem agencji jest zespół. Skalowanie w górę wymaga systemów i ludzi do zarządzania tymi systemami. Dodanie pracowników zatrudnionych w niepełnym i pełnym wymiarze godzin oznacza poruszanie się po różnych obszarach prawnych, rekrutacyjnych, szkoleniowych i zarządczych.

Spędzisz o wiele mniej czasu na marketingu, a więcej na prowadzeniu różnych zestawów umiejętności biznesowych. Czy potrafisz poradzić sobie z presją związaną z zarządzaniem zespołem i rozwojem zespołu? 

4. Czy jesteś wystarczająco zaangażowany?

Prowadzenie firmy to długoterminowe zobowiązanie. Gdy zdobędziesz księgę klientów i pracowników, którzy polegają na tobie w kwestii swoich wynagrodzeń, presja jest na co dzień.

Każdy dzień NIE będzie obfitował w tęcze i jednorożce, co oznacza, że ​​będziesz musiał pojawiać się nawet w trudnych chwilach.

Oznacza to pojawienie się, gdy zdobycie pierwszego klienta zajmuje więcej czasu niż oczekiwano, gdy tracisz klienta lub gdy marnujesz pieniądze na narzędzie, kurs lub pracownika, który nie działa. Z tych powodów dobrze jest mieć prawdziwą pasję do marketingu i typów firm, z którymi chcesz pracować.

5. Czego oczekujesz od swojej agencji?

To pytanie mniej dotyczy tego, czy powinieneś założyć agencję marketingową, a bardziej tego, co chcesz zyskać dzięki swojej agencji.

Oznacza to odpowiedź na pytanie, jak chcesz, aby wyglądała Twoja firma i określenie swojej wizji. Założenie agencji marketingu cyfrowego bez wizji to jak przygotowywanie obiadu z zasłoniętymi oczami.

Oto kilka pomysłów, które możesz połączyć i połączyć w jedną wizję:

  • Niektóre agencje chcą zmaksymalizować swobodę czasową, dlatego skupiają się na klientach o niskich kosztach utrzymania, pracy zdalnej i budowaniu prostych systemów.
  • Niektóre agencje chcą maksymalizować zyski, więc skupiają się na szybkim skalowaniu i pozyskiwaniu dobrze płacących klientów.
  • Niektóre agencje chcą zmaksymalizować swój status i reputację, więc skupiają się na pracy z prestiżowymi klientami.
  • Niektóre agencje chcą zmaksymalizować możliwości, więc koncentrują się na budowaniu strategicznych partnerstw z podobnie myślącymi firmami/ludźmi.
  • Niektóre agencje chcą zmaksymalizować kreatywność, więc podejmują się projektów w oparciu o ich zdolność do kreatywnej zmiany. 

Nie ma właściwego, uniwersalnego podejścia do określania swojej wizji iw żadnym wypadku nie musisz wybierać jednego.